maandag 17 december 2012

Ochtendmeditatie

Heer,
ik kom tot U
en in de stilte
van de ontluikende,
nieuwe dag,
zoek ik
Uw aanwezigheid.

Ik sluit mijn ogen,
vouw mijn handen
en verlang ernaar
even met U
alleen te zijn.
U bent mijn Heer
en het is
mijn diepst verlangen
dat U mij
op al mijn wegen
leidt.

Ik heb geen woorden
om te spreken,
Heer;
‘k wil slechts alleen
even met U
samen zijn.

In de stilte
van deze nieuwe dag,
in Uw aanwezigheid,
kom ik tot rust
en ontvang
nieuwe kracht.

Uw Geest
doorstroom
mijn wezen
als ik U, hier,
in de stilte
ontmoet.

In mijn hart
ontspringt een lied
van lof en dank;
ik zing voor Hem,
heel zacht.

Niets mag
dit stille samen-zijn
verstoren;
hier
ligt mijn sterkte
als ik
de nieuwe dag
begroet.

2 opmerkingen:

  1. GOD laat zich vinden in de stilte van de morgen ,met je handen open wachten tot Hij tot je spreekt ;ik heb je nodig want jou handen zijn mijn handen ,jou voeten mijn voeten om te gaan naar mijn schapen...zieken of gezonden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Om Je Vader te vinden , moet je dan eerst jezelf verliezen?
    Jezus was een met de Vader.
    Zoals een rank aan de wijnstok.
    Maar Hij was het gewend om alles en in alles met de Vader te zijn.
    Hoe kun je die eenheid vinden en vooral jezelf in Hem vinden?
    Ik voel mezelf te veel zonder Hem, en verlang verschrikelijk naar meer van Hem.
    En weet dat je als mens pas tot je recht komt wanneer je een leert te zijn met Hem.
    Zonder Hem ben je een dorre tak, zoals Gods woord het zecht voelt het ook absoluut.
    Jezus wist hoe verschrikelijk het voelde om door zijn Vader verlaten te worden, dat is niet uit te houden.
    Sorry voor mijn reactie, maar alles dat spreekt van Zijn Liefde, voelt zo geweldig goed....
    Thanx Bert

    BeantwoordenVerwijderen