zondag 25 november 2012

Wanhoop

Heer,
mijn hart voelt verwrongen,
uit elkaar gescheurd, gereten.
Mijn ademhaling stokt,
het voelt alsof ik stik,
bent U mij soms vergeten?

Heer,
ik ben zo moe, zo vreselijk moe.
Mijn benen dragen mij niet meer,
de last dwingt mij op de grond,
o ja, Heer, ik kan alleen maar naar U toe.

Heer,
ik spreid zo alles voor U uit.
Al mijn zorgen, al mijn lasten, al mijn verdriet.
Opnieuw leg ik alles voor U neer,
wil het van U verwachten,
ook al begrijp ik het niet.

Heer,
neem U mij toch aan Uw hand
en leidt mij door alles heen.
Wees mijn Rots en mijn Toevlucht,
mijn bron van leven en kracht.
mijn Trooster, als ik ween.

Heer,
U bent mijn God.
Almachtig en Soeverein.
Dank U, dat ik weten mag
dat U in alles
mijn Helper zal zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten