donderdag 15 november 2012

Voor Michael en Marijn

Michael en Marijn
      23-04-2009






Michael,

Er was een tijd
dat ik dacht,
dat ik spoedig
aan jouw graf zou staan.

Er was een tijd
dat ik dacht;
komt hier ooit nog
een einde aan.

Er was een tijd
dat ik dacht,
hoe moet dit
toch verder gaan.

Er was een tijd…

Maar God
is een Hoorder
van gebeden.
En welke plannen
satan ook tegen jou
had willen smeden;
God was erbij
en zag en voelde
hoeveel jij al had geleden.

En juist,
in een periode
dat je het
zo heel moeilijk had.
Je het leven
soms niet meer zag zitten
en om een uitweg bad,
verhoorde God en
bracht Marijn op jouw pad.

Zo kent jullie leven
al vele bergen
en ook dalen.
Maar nooit zal ik vergeten,
de liefde, die ik
in Marijn’s ogen zag stralen.
Ik besefte toen
meer dan ooit,
God is getrouw
en Zijn plannen zullen
nimmer falen.

En dit is dan de dag
dat we samen met jullie
voor Gods aangezicht
mogen staan.

Dit is de dag
dat ik denk; Dank U Heer,
een nieuw begin voor hen
breekt nu aan.

Dit is de dag
dat jullie onder
de zegen van God,
samen verder gaan.

Lieve Michael en Marijn.

Ga zo jullie weg
altijd samen met Hem.
Luister, wees gehoorzaam
aan Zijn stem.
Laat je leiden door Zijn hand
en vertrouw Zijn woord,
want dat houdt eeuwig stand.
Ga zo
met de zegen van God
jullie nieuwe leven tegemoet
en wees gedekt
onder de bescherming van
Jezus ’ vergoten bloed.

Dat zo de Heer voor jullie zij,
om jullie de juiste weg te wijzen.
Achter jullie,
om jullie te bewaren voor de listen van de boze.
Naast jullie,
om jullie in de armen te sluiten,
om jullie te beschermen tegen het gevaar.
Onder jullie,
om jullie op te vangen wanneer jullie dreigen te vallen.
In jullie,
om jullie te troosten wanneer jullie verdriet hebben.
Hij omgeve jullie,
als een beschermende muur wanneer anderen over jullie heen vallen.
En de Heer zij boven jullie,
om jullie te zegenen.
Zo zegene God jullie,
vandaag, morgen
en in der eeuwigheid.

- Amen -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten