zondag 18 november 2012

Troost om te troosten

Als er alleen maar vreugde en blijdschap in mijn leven zou zijn,
als er alleen maar lol en plezier in mijn leven zou zijn,
hoe zou ik ooit kunnen ervaren, ooit kunnen voelen,
hoe U als Trooster zou zijn ?

Als er alleen maar voorspoed en zegen in mijn leven zou zijn,
als er alleen maar rijkdom en geluk in mijn leven zou zijn,
hoe zou ik ooit kunnen ervaren, ooit kunnen voelen,
hoe U als Trooster zou zijn?

Maar, U gaf (geeft) in mijn leven, of stond (sta) toe,
ook wanhoop en angst,
ook ziekte en lijden.
Zodat ik kon (kan) leren in al mijn omstandigheden,
dat U een God bent die mij helpt te strijden,
dwars door alles heen,
opdat ik ook aan anderen mijn leven zal wijden.

Maar, U gaf (geeft) in mijn leven, of stond (sta) toe,
ook moeiten en zorg,
ook pijn en verdriet.
Zodat ik kon (kan)leren in al mijn omstandigheden,
dat U een God bent die mij altijd ziet,
mij troost en bemoedigt,
opdat ik ook aan anderen troost en bemoediging bied.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten