zondag 25 november 2012

Smeekbede

Als leven niet meer vanzelfsprekend is.
Als je wereld op z'n kop wordt gezet.
Wat is het dan goed om te weten,
dat je door Christus bent gered.

Als de toekomst heel onzeker is.
Als je niet meer verder durft te kijken dan vandaag.
Wat is het dan goed om te weten,
dat Jezus zegt: "Weet, dat Ik je draag."

Als alles buiten jou kunnen is.
Als je in alles alleen van Hem afhankelijk bent.
Wat is het dan goed om te weten,
dat Hij je bij name kent.
Als ...

En zo, Genadige Vader,
kniel ik vol vertrouwen neer voor Uw troon.
Uw woord zegt mij immers,
dat ik vrijmoedig mag naderen
door het volbrachte werk van Uw Zoon.

Ik kniel neer; verwachtend,
om op het juiste moment Uw hulp te ontvangen.
Want U bent een barmhartig en genadig God;
zo wacht ik op Uw hulp,
met een hart vol van verlangen.

Hoor en verhoor mijn gebed.
Neem mijn smeking in genade aan.
Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede;
want ik wil Uw weg
in gehoorzaamheid gaan.

Heer,
mijn God en Vader,
ik bid U zo voor ... (vul hier zelf een naam in)
Leg Uw genezende hand op hem/haar.
Breng herstel en genezing.
Laat alles zijn en worden tot eer en glorie
van Uw heilige Naam.

- Amen -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten