woensdag 14 november 2012

Ik zal je rust geven

Here Jezus,
hier ben ik.
Verlangend naar rust,
verlangend naar verlichting.

Het juk van de wereld is zo zwaar.
Van alles wordt er van je verwacht.
Van alles moet je doen.
Van alles moet je kunnen.
Van alles moet je zijn,
behalve jezelf.
Niet klagen, maar dragen,
want niemand heeft meer tijd.

Hier ben ik,
Here Jezus.
Geef mij Uw juk.
Wees U mijn leermeester.

Bij U mag ik mezelf zijn.
Bij U kan ik mezelf zijn.
Uw rust en vrede omringen mij.
U geeft mij de tijd om te leren.
U gaat stap voor stap met mij mee.
Niets moet,
U vraagt slechts in liefde.
Mijn hand steunt in de Uwe.

Here Jezus,
hier ben ik.

Rust en vrede
dalen neer in mijn hart.
Zacht is het juk
dat U mij oplegt.
Licht, de last
die U te dragen geeft.
Want U hebt gedachten van vrede
over mij en niet van onheil.
Want alles heeft U voor mij
reeds gedragen.
Uw striemen,
brachten mij genezing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten