zondag 18 november 2012

Ik kom bij U

Lieve Vader in de hemel,
ik kom zo bij U
aan het begin van een nieuwe week.
Ik kom bij U
om U om een zegen te vragen
over alles wat U mij geeft te doen.
Ik kom bij U
omdat ik het alleen niet kan
en ik het nodig heb
dat U mij steeds opnieuw
blijft schragen.

Ik kom bij U
omdat ik Uw leiding nodig heb.
Ik kom bij U
en bid om de leiding van Uw Geest
en Zijn bron van wijsheid in mij.
Ik kom bij U
en bid U, Vader,
leer mij luisteren naar Uw woord,
leer mij Uw stem te verstaan
en maak dat mijn hart gewillig zij.

Ik kom bij U
om U om hulp te vragen.
Ik kom bij U
en vraag U
om een geduldig en liefdevol hart.
Ik kom bij U
om mijn hart te vullen,
want U bent de Bron van liefde
en de Heler
van alle smart.

Ik kom bij U
en belijd U al mijn zonden.
Ik kom bij U
en vraag U om vergeving
voor nu en al wat nog kom.
Ik kom bij U
en vraag Uw hulp
om ook anderen te vergeven,
zodat ik kan blijven komen
tot in Uw heiligdom.

Ik kom bij U
en vraag om Uw nabijheid, ook deze week.
Ik kom bij U
omdat ik zonder U niet kan leven
en niet weet hoe ik moet gaan.
Ik kom bij U
en bid dat U ook deze week
Uw handen zegenend op mij legt
en iedere dag opnieuw
rondom mij blijft staan.

Ik kom zo bij U
en leg alles in Uw hand.
Ik kom bij U
en wil leren
het alleen van U te verwachten.
Ik kom bij U
en blijf mij uitstrekken
naar meer en meer U,
de schepper van hemel en aarde,
de Heer van de hemelse Machten.

- Amen –

1 opmerking:

  1. gebruik je gedicht graag op mijn facebook, twitter en google mail en vermeld je link tot eer van onze God! Gr Jannette

    BeantwoordenVerwijderen