woensdag 14 november 2012

De bruidegom

De bruidegom stond te wachten.
Zijn armen wijd uitgespreid.
De bruid kwam eraan
en haar ogen lachten.

De bruidegom nam haar in zijn armen
en voerde haar mee
in een vreugdevolle dans
die aller harten deed verwarmen.

En zie, daar kwam nog een bruid aan
en daar achter nog een paar.
Vreugde weerspiegelde aller gezicht,
want daar, daar zagen zij de bruidegom staan.

Ieder voerde hij mee
in die vreugdevolle dans.
Hun gewaden deinden sierlijk
als de golven der zee.

De muziek speelde maar door.
Uitnodigend aan een ieder in de zaal.
Sommigen bleven zitten,
anderen gaven gehoor.

Emoties laaiden op in mijn hart.
Een snik welde op in mijn keel.
Inwendig ging alles trillen.
er kwam een uitweg voor mijn smart.

Jezus, o Jezus, U bent ook mijn bruidegom.
U wacht daar boven ook op mij.
Ook voor mij zijn Uw armen wijd uitgespreid
en U roept mij, Kom Mijn kind, Kom!

Ik voel hoe Zijn armen mij omsluiten,
als ik mij eindelijk in Zijn armen vlei.
Mijn hart verwarmt zich door Zijn liefde
en mijn tranen vinden hun weg naar buiten.

Genezing is nu zo dichtbij
en ik zou ook wel mee willen dansen.
Tegelijker tijd ontspruit weer die angst,
nee, nee, dat is niets voor mij.

Steeds opnieuw is daar weer die angst.
Ik kan, ik durf mijzelf niet over te geven.
Dingen doen, die ik nog nooit heb gedaan.
O, wat ben ik voor de boze, toch een makkelijke vangst.

Ik sluit mijn ogen en maak me klein.
Draai me weg van de mogelijkheid om te dansen.
Ik voel mij uit Zijn armen glippen.
Waarom, waarom, moet ik zo zijn.

Dan pakt iemand toch mijn hand.
Ik schrik en kijk haar aan.
Ze neemt me mee om te dansen
en ik voel me, als staand op los zand.

Angst en verlangen strijden,
maar veel tijd is er niet.
Dan geef ik me toch maar over
en laat me door Hem leiden

Ze legt een prachtige, witte sluier om me heen,
kijkt me vol liefde aan en zegt :
Zijn bruid, je bent zo mooi!
En ik zie, dat ze ieder woord meent

De tranen springen in mijn ogen
en ik krijg een brok in m'n keel.
O Heer Jezus, U was het die dat zei,
dank U Jezus voor uw mededogen.

Dan wordt ook ik meegenomen
in die vreugdevolle dans.
En al voelen mijn spieren stijf en onbeholpen,
er is vrede in mijn hart gekomen.

O God, wat bent U goed voor mij.
Dank U voor die uitgestoken hand
Dank U, dat U mij zag staan.
U wil ik dienen, wat mijn bestemming ook zij.

En die angst?
Och, ook dat terrein van mijn leven,
ik weet nu, ook dat is in Uw hand.
U kent mij, doorgrond mij,
kent mijn zitten en mijn staan.
U zult mij helpen, U zult mij leiden.
Mij altijd met Uw liefde omgeven
Dank U Vader.
Dank U Jezus.
Dank U, U alleen maak waarlijk vrij.

- Amen -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten